Pages

20110119

Ding Dong Bell,

Lama tak menconteng rasa kat sini.Since lahirkan adik blogspot which is my Tumblog,maybe this little monsta cranky sikit,you know.. demand for attention.Aku?Apa ada hal.Sementelah ada waktu ni aku belaikan aje.

Esok cuti.Raya Wel-Wel kata Ayah.

Lelaki? Sedang bersukan di gelanggang.

Baru telefon rumah.Rindu.Cliche.Ibu tak habis tanya "Camane kerja?"
Rasanya setiap kali telefon,itu yang diulang kot -_-"



Sejak dah mula pakai perkataan kerja di pangkal ayat ni,rasa macam dah jadi one lady.You know what I mean,bukan maksud sebelum ni I'm not a lady *sheesh*just that,sebelum ni I am a school's student yang guna alasan buat assignment atau cari rujukan atas alasan nak online waima sebenarnya tak payah nak elaborate lebih-lebih.Tentulah untuk update status Facebook,bashing timeline Twitter, conteng arang di muka sendiri guna blog dan apa tahi social network(s) lain lah. Kids,jangan ikut contoh sedemikian hokkay!

Tapi sekarang,dah rasa lain.Kau tanya "Kenapa??"
Sebab baru sekarang aku tahu macammana nak download image LandSAT TM dan julung-julung kali aku tidur depan laptop tunggu downloading selesai guna broadband kuasa tenuk.




Dah rasa macam tercampak kat horizon lain pun ada.Kalau dulu, assignment hantar pukul 10 a.m,pukul 9.45 pagi terpisat-pisat lagi dengan Mia dengan Muni.Kat Mushroom cari CC nak print.Pulak tu,nak yang murah aje.Sanggup tak berkaler!Takut kene rejek,at least rugi sikit je print tak berkaler nak dibanding dengan berkaler rainbow bagai akhirnya ke tong sampah perginya.Tak gitu??

Sekarang,nama saja praktikal tapi dah mula dihadiahkan dateline secara serial homicide.Nais!
Muni,Mia .Aku harap korang dah mula insaf.


Zaman sekolah,laptop padat movies,MP3,software pemadam jerawat.Cakap je apa sindrom kau nak.Korea,Hindustan,Hollywood.Semua ada kat Local Disc D.Ha! Jangan main cucuk je,scan dulu!

Sekarang? Mimpi!

Gossip Girl Season 3 yang takde subtitle pun haku delete.Dah kalau 1 image processed makan setengah gig,aku kene process 16.Tak mengemis pulak aku nakkan external harddisc?
Kalau kelihatan jerawat batu besar penumbuk pun aku kene redha,sebab aku ada AutoCAD,ERDAS,ARCGis dengan ENVI je .

p/s : Sape baik hati nak hadiahkan external harddisc 1 tera kat saya?

5 comments:

akema yazid said...

software pemadam jerawat tu yg takleh blah tuh!!

haha, btw, hari ni n esok ada pcfair di uitm arau. ;p

Didiey R. said...

Boleh lah belikan saya harddisc 1 tera Hahaha :D

Sesopie said...

Hilang GG our entertainment. Tahniah you're now a lady

Didiey R. said...

Thanks dear. *bend gracefully :P

AdilaKaman said...

1TB 200+ almost 300 ja.
fuh.
500GB around 175 to 199.
depends on brand dia.